Hyvää iltaa Suomesta! Eilen palasimme takaisin kotimaan kamaralle. Paluumatka sujui paljon paremmin kuin menomatka vaikka lento oli perillä 45 minuuttia myöhässä. Heräsimme 4:00 aamuyöllä, ja 6:25 lähdimme junalla lentokentälle. Lähdimme ajoissa siltä varalta, että jotakin sattuu matkalla tai kentällä on ruuhkaa - olimme pari tuntia liian aikaisin paikalla. Onneksi kentällä oli paljon nähtävää ja penkeillä tilaa nukkua.

Tällä hetkellä lymyilemme vanhempiemme luona. Parissa päivässä palaamme takaisin Savonlinnaan ja aloitamme arjen pyörittämisen. Ennen sitä menemme Asakusaan!

Asakusaan on helppo päästä jos ei pelkää kävelemistä. Hyppäsimme junaan ja muutaman minuutin kuluttua olimme Uenossa. Uenossa kävelimme suoraa katua niin kauan, kunnes sillat tulivat vastaan. Olimme perillä Asakusassa.

Asakusa on tunnettu Sensō-jin temppelialueesta. Sinne johtaa Nakamise-kauppakatu. Paikka oli meistä vähän masentava... Upea temppelialue on täytetty rihkamakaupoilla, kimonovuokraamoilla ja riksakuskeilla. Meno oli kuin Eiffel-tornin juurella. Vähän väliä joku kauppasi sinulle jotakin ja piti kulkea käsilaukku päässä etteivät turistit räppisi sinusta valokuvia. Emme olleet varautuneet tällaiseen.

Kaikesta huolimatta alue oli upeaa nähtävää! Sensō-jin on Tokion vanhin temppeli. Valitettavasti rakennuksen vieressä sijaitseva näyttävä viisikerroksinen pagoda oli remontissa ja siksi kääritty muoviin.

Ennen kuin alatte ihmetellä mitä kansallissosialististen järjestöjen tukemista Japanissa harrastetaan, niin hakaristillä on ollut paljon pidempään uskonnollisia merkityksiä. Niitä voi nähdä mm. buddhalaisten temppelien koristeina. Pyörivä kuvio symbolisoi mm. ikuisuutta ja hyvää.

Akvaarioita oli paikallisen kauppakeskuksen ala-aulassa. Hurjan näköisiä kaloja!

Kabukihemmoja

Palasimme takaisin alueelle seuraavana päivänä. Tällä kertaa kipitimme sillan ylitse vierailemaan Skytreellä.

Skytree on 634 metriä korkea televisiotorni. Siellä sijaitsee mm. ravintola ja kaksi näköalatasannetta. Skytreen yhteydestä löytyy mm. ostoskeskus ja Sumidan akvaario. Sää oli ihanan aurinkoinen ja oikein lämmin <3. Istuimme ulkona auringossa, katselimme maisemia ja söimme pullaa.

Asahi olutpanimon pääkonttori.

Huomatkaa Asahin olutmainos.

Solamachin ostoskeskuksessa ei jäänyt epäselväksi, että olemme Skytreen juurella.

Rilakkuma-hahmoja puettuna kabuki leijoniksi :D.

Keittiössä ei myyty keittiötarvikkeita, vaan vaatteita aikuisille naisille. Mistä ne tempoo näitä nimiä kaupoille?! Ehkä söpö, Kiitos, Leluläätikkö...

PriPara on pikkutyttöjen suosiossa oleva arcadepeli ja anime.

Kolme asiaa ovat todella suosittuja Japanissa ja näistä kolmesta löytyy kauppa kaikkialta: Pokémon, Sanrio (Hello Kitty, Rilakkuma, My Melody...) ja Disney. Näiden lisäksi tällä hetkellä kova sana on Suomenkin telkkarissakin pyörivä Yo-kai Watch. Jibanyan on kaikkialla!

Siellä oli pieni luistinrata :).

Emme vierailleet Skytreen näköalatasanteilla, koska maisemat eivät meitä oikein kiinnosta + korkeat paikat herättävät ahdistusta 0_o.

Päivi osti itselleen Nakamisesta leijonan siemenen. Kun sitä kastelee ja hoivaa rakkaudella, siitä kasvaa iso leijona!

Vitsi vitsi. Se on leijonaa esittävä pehmolelu daruma. Idässä leijonat ovat vähän kummallisen näköisiä. Ne näyttävät enemmän koirilta, tai äkkivilkaisulla lohikäärmeiltä. Shishi on tarunhohtoinen petojen kuningas, jonkinlainen ylileijona. Uuden vuoden aikaan näimme leijona tanssijoita. Tuollaisen purema päähän tuo onnea <3. Leijonasta on olemassa myös pienempi, sylissä pidettävä versio jonka leukoja liikutetaan kädellä. Mainittakoon, että kun olimme katsomassa Miyabi-Yaa, heillä oli leijona ja se puri meitä päähän.

Satu löysi kaupan, jossa myytiin kaikkea, mikä liittyy pupuihin. Pupupehmoleluja, pupupolkupyöriä, pupukoruja... Amusen hellyttävistä pupuista löytyy pehmolelujen lisäksi erilaisia laukkuja. Satu osti itselleen repun ja pienen laukun. Seuraavassa päivityksessä näemme nämä laukut käytössä ja Satun tekemässä jotakin itselleen tavatonta :).